Четвер
02.05.2024
20:40
Вітаю Вас Гость
RSS
 
ПЕРША ВЧИТЕЛЬКА
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Форма входу

Меню сайту

Категорії розділу
Початкова освіта [9]

Нас відвідують...

Статистика
Total users: 1034
Зарег. на сайте
Всего: 1034
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0
Из них
Администраторов: 1
Модераторов: 1
Проверенных: 0
Обычных юзеров: 1032
Из них
Парней: 114
Девушек: 920

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Методичне об'єднання вчителів початкових класів » Початкова освіта

Якщо дитина пише з помилками

Якщо дитина пише з помилками


Найголовніше правило, як стверджують психологи, звучить так: «помилка не повинна фіксуватися у свідомості». Якщо дитина запитує, як пишеться слово, відразу говоріть правильно. Неприпустимі фрази типу: «тут пишеться не «а», а «о». Намагайтеся регулярно проводити вдома диктанти хоча б із вправ підручника. Якщо в дитини виникають труднощі або вона вже виводить неправильну літеру, ви, стоячи за її спиною, неголосно підказуйте: тут «о» або тут «є». Не акцентуйте увагу на неправильному написанні, фіксуйте тільки правильне.

Дуже допомагає щоденне читання класики. 2—3 сторінки з І. Тургенєва, Л. Толстого, І. Буніна дитина повинна прочитати повільно, голосно і чітко вимовляючи кожну літеру так, як написано, а не як чується. Збоку це схоже на читання по складах дошкільника. У цьому випадку одночасно працює зорова,- слухова і моторна (мова, гортань) пам'ять. Потім, коли дитина зіштовхується з цими словами на письмі, вона мислено вимовляє їх правильно, а отже, і правильно пише.

Аналогічно потрібно читати і блоки з 15—20 слів, підібрані в орфографічному словнику: голосно, чітко і не один раз. Уже через кілька місяців регулярних занять ви помітите поліпшення в письмі дитини. Читанням по складах, з чіткою вимовою кожної літери необхідно займатися щодня. Перевірочні диктанти, текстові і словникові, можна проводити 1—5 разів на тиждень. Перевіряючи роботу дитини, не підкреслюйте помилки червоним олівцем. Цим ви тільки закріплюєте в пам'яті неправильне написання. Краще випишіть слова, у яких зроблені помилки, і включіть їх у словникові блоки, які читає дитина, а потім знову перевірте в диктанті. Звичайно, існують відпрацьовані, складні методики розвитку грамотності. Те, що сьогодні радимо ми, неважко і вимагає тільки постійної, щоденної роботи. Результативність же була перевірена неодноразово.

Наприкінці хочемо передати розмову з випадковим попутником у поїзді. Літній чоловік розповів, що в школі його не атестували з російської мови після восьмого класу. Правила знав, але писав з численними помилками. Вчитель порадив йому кожного дня під час літніх канікул переписувати по десять сторінок роману «Війна і мир». Восени він успішно склав іспит, зробивши у творі тільки дві помилки. З того часу проблем із грамотністю в нього не виникало, а кілька загальних зошитів з пописаними пожовклими сторінками, пам'яттю того страшного літа, він тепер показує онукам. Класика — велика річ! Спробуйте.

За матеріалами "Сучасної енциклопедії виховання"


Джерело: http://mir-shkola.ucoz.ua/publ/batkam/jak_dopomogti_ditjam_u_navchanni/jakshho_ditina_pishe_z_pomilkami/6-1-0-24
Категорія: Початкова освіта | Додав: Тетяна (26.09.2010)
Переглядів: 415 | Теги: робота з батьками | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Методичний портал


Теги

Ми відвідуємо...
Страна Мастеров

Природа і ми

Афоризми

Архів записів


Copyright MyCorp © 2024