Задаючи домашнє завдання, учителі мітять в учнів, а влучають у батьків.
Жорж Сименон, французький письменник
Щовечора в мільйонах будинків по всій країні розігрується одна й та сама стара п'єса про дітей і їхнє домашнє завдання. У ній можуть брати участь різні дійові особи, але сценарій завжди той самий. Батьки протягом усієї історії завжди намагалися допомогти дітям у підготовці до уроків. Ця допомога варіюється від окремих коротких пояснень до повного виконання завдання батьками замість дитини. Немає ніяких сумнівів у тому, що мотиви батьків природні.
До уваги батьків пропонується список прийомів, покликаних допомогти процесу виконання домашніх завдань і запобігати занепокоєнню, гніву і розчаруванню.
Рекомендації батькам...
- Зробити розклад для домашньої роботи. Багатьом дітям допомагає, якщо в них є чіткий розклад, коли виконувати домашню роботу.
- Розподілити завдання за важливістю.
- Не сидіть у дитини над душею, поки вона робить уроки. Багато батьків скажуть на це, що їхні діти просто не вміють працювати, якщо батьки не сидять поруч із ними. Справа не в тому, що діти не можуть працювати, вони свідомо вирішують не працювати. Щоб виправити ситуацію, кілька днів поспіль сідайте в дальньому кінці столу. Потім поступово збільшуйте відстань між осбою і домашнім роботою, поки, нарешті, ваша дитина не буде працювати повністю самостійно.
- Спочатку перевірте те, що виконане правильно.
- Не сидіть за уроками весь вечір безперервно.
- Стратегії успіху для завдань, виконуваних за підручником.
- Зверніть увагу на невербальні сигнали. Гримаси, напруженість пози, подихи, підняті брови й інші прояви "мови тіла" - усе це невербальні відповіді. Діти приймуть ці сигнали і це внесе напруженність у роботу.
- Не доробляйте домашню роботу за дитину. Якщо дитина не може доробити завдання, хоча чесно намагалася, напишіть записку вчителеві, в якій поясніть усі обставини. Більшість вчителів реагують адекватно.
Якщо батьки будуть дотримуватися правил, зазаначених вище, результат і для дітей і для батьків буде більш сприятливим.
(Садкіна В.І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок.-Х.; Вид. група "Основа", 2009.- 88с.)
|